Skip to main content
NSTS1
Drony - Online
Preview Course

Drony - Online

NSTS1

Krajowy Scenariusz Standardowy NSTS-01 dla operacji w zasięgu widoczności wzrokowej (VLOS) lub z widokiem z pierwszej osoby (FPV), wykonywanych z użyciem bezzałogowego statku powietrznego o masie startowej mniejszej niż 4 kg 

Zgodny z przepisami Europejskimi EU

Szkolenie NSTS-01 VLOS lub z widokiem z pierwszej osoby FPV do 4kg - szkolenie przeprowadzanie jest metodą e-learningu zgodnie z najnowszymi przepisami Europejskimi oraz programem zatwierdzonym przez Urząd Lotnictwa Cywilnego (WYTYCZNE NR 15 PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO z dnia 29 grudnia 2020 r.)

Loty w operacji NSTS-01

  1. w czasie lotu w operacjach VLOS, bezzałogowy statek powietrzny utrzymuje się w odległości do 120 m od najbliższego punktu powierzchni Ziemi; pomiar odległości dostosowuje się odpowiednio do cech geograficznych terenu, takich jak równiny, wzgórza, góry;
  2. w przypadku lotu bezzałogowym statkiem powietrznym w operacji VLOS, w odległości do 50 metrów w poziomie od sztucznej przeszkody o wysokości przekraczającej 105 metrów, maksymalną wysokość operacji można zwiększyć o maksymalnie 15 metrów powyżej wysokości przeszkody;
  3. w operacjach VLOS loty wykonuje się w zasięgu widoczności wzrokowej pilota lub przynajmniej jednego obserwatora, którzy utrzymują kontakt wzrokowy nieuzbrojonym okiem z bezzałogowym statkiem powietrznym w celu określenia jego położenia względem pilota i w przestrzeni powietrznej oraz zapewnienia bezpiecznej odległości od innych statków powietrznych, przeszkód, pojazdów, osób lub zwierząt;
  4. w operacjach VLOS wykonywanych bez obserwatora statku powietrznego, dopuszcza się utratę kontaktu wzrokowego z bezzałogowym statkiem powietrznym w momencie dokonywania przez pilota kontroli parametrów lotu przekazywanych przez urządzenia będące wyposażeniem bezzałogowego statku powietrznego;
  5. w operacjach VLOS wykonywanych z obserwatorem statku powietrznego, dopuszcza się, aby obserwator bezzałogowego statku powietrznego nie znajdował się bezpośrednio przy pilocie, jeżeli zapewniona jest dwukierunkowa łączność pomiędzy pilotem i obserwatorem oraz ustalono zasady komunikacji;
  6. w operacjach FPV lot jest wykonywany:
    1. do wysokości nie większej niż 50 m nad poziomem terenu,
    2. w odległości poziomej nie większej niż 500 m od operatora.

Jak to działa? 

  • Rejestrujesz się na naszej platformie e-learning'owej 
  • Wybierasz kurs, 
  • płacisz za kurs teoretyczny oraz egzamin, 
  • dostajesz dostęp do platformy e-learning'owej, materiałów video, prezentacji, materiałów dodatkowych oraz pytań kontrolnych,
  • po ukończeniu kursu i zdaniu egzaminu wewnętrznego otrzymujesz certyfikat ukończenia szkolenia teoretycznego 
  • z naszej mapy (bazy) wybierasz sobie miejsce odbycia kursu praktycznego, 
  • po ukończeniu kursu praktycznego przystępujesz do egzaminu końcowego 
  • po skompletowaniu dokumentacji wysyłamy wszystko do ULC i otrzymujesz Świadectwo Kwalifikacji 

Szkolenie z wiedzy teoretycznej trwa nie krócej niż 12 godzin. 

Podczas tych 12 godzin przedstawimy tobie następujące zagadnienia:

  1. przepisy lotnicze,
  2. ograniczenia możliwości człowieka,
  3. procedury operacyjne,
  4. techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko w powietrzu,
  5. ogólna wiedza na temat systemów bezzałogowych statków powietrznych,
  6. meteorologia,
  7. osiągi systemu bezzałogowego statku powietrznego w locie, oraz
  8. techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko na ziemi.

Szczegółowy zakres szkolenia teoretycznego, praktycznego oraz wytyczne Prezesa ULC można znaleźć na plikach do ściągnięcia na naszej stronie DOKUMENTY