Drony - Online
Krajowy Scenariusz Standardowy NSTS-02 dla operacji w zasięgu widoczności wzrokowej (VLOS) z użyciem bezzałogowego statku powietrznego kategorii wielowirnikowiec (MR), o masie startowej mniejszej niż 25 kg
Zgodny z przepisami Europejskimi EU
Szkolenie NSTS-02 VLOS MR do 25kg - szkolenie przeprowadzanie jest metodą e-learningu zgodnie z najnowszymi przepisami Europejskimi oraz programem zatwierdzonym przez Urząd Lotnictwa Cywilnego (WYTYCZNE NR 16 PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO z dnia
29 grudnia 2020 r.)
Loty w operacji NSTS-02
- w czasie lotu bezzałogowy statek powietrzny utrzymuje się w odległości do 120 m od najbliższego punktu powierzchni Ziemi; pomiar odległości dostosowuje się odpowiednio do cech geograficznych terenu, takich jak równiny, wzgórza, góry;
- w przypadku lotu bezzałogowym statkiem powietrznym w odległości do 50 metrów w poziomie od sztucznej przeszkody o wysokości przekraczającej 105 metrów, maksymalną wysokość operacji można zwiększyć o maksymalnie 15 metrów powyżej wysokości przeszkody;
- loty wykonuje się w zasięgu widoczności wzrokowej VLOS pilota lub przynajmniej jednego obserwatora, którzy utrzymują kontakt wzrokowy nieuzbrojonym okiem z bezzałogowym statkiem powietrznym w celu określenia jego położenia względem pilota i w
przestrzeni powietrznej oraz zapewnienia bezpiecznej odległości od innych statków powietrznych, przeszkód, pojazdów, osób lub zwierząt;
- w operacjach VLOS wykonywanych bez obserwatora statku powietrznego, dopuszcza się utratę kontaktu wzrokowego z bezzałogowym statkiem powietrznym w momencie dokonywania przez pilota kontroli parametrów lotu przekazywanych przez urządzenia będące
wyposażeniem bezzałogowego statku powietrznego;
- w operacjach VLOS wykonywanych z obserwatorem statku powietrznego, dopuszcza się aby obserwator bezzałogowego statku powietrznego nie znajdował się bezpośrednio przy pilocie, jeżeli zapewniona jest dwukierunkowa łączność pomiędzy pilotem i obserwatorem
oraz ustalono zasady komunikacji.
Jak to działa?
- Rejestrujesz się na naszej platformie e-learning'owej
- Wybierasz kurs,
- płacisz za kurs teoretyczny oraz egzamin,
- dostajesz dostęp do platformy e-learning'owej, materiałów video, prezentacji, materiałów dodatkowych oraz pytań kontrolnych,
- po ukończeniu kursu i zdaniu egzaminu wewnętrznego otrzymujesz certyfikat ukończenia szkolenia teoretycznego
- z naszej mapy (bazy) wybierasz sobie miejsce odbycia kursu praktycznego,
- po ukończeniu kursu praktycznego przystępujesz do egzaminu końcowego
- po skompletowaniu dokumentacji wysyłamy wszystko do ULC i otrzymujesz Świadectwo Kwalifikacji
Szkolenie z wiedzy teoretycznej trwa nie krócej niż 12 godzin.
Podczas tych 12 godzin przedstawimy tobie następujące zagadnienia:
- przepisy lotnicze,
- ograniczenia możliwości człowieka,
- procedury operacyjne,
- techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko w powietrzu,
- ogólna wiedza na temat systemów bezzałogowych statków powietrznych,
- meteorologia,
- osiągi systemu bezzałogowego statku powietrznego w locie, oraz
- techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko na ziemi.
Szczegółowy zakres szkolenia teoretycznego, praktycznego oraz wytyczne Prezesa ULC można znaleźć na plikach do ściągnięcia na naszej stronie DOKUMENTY